lacoste, napisz po montażu co i jak bo też się przymierzam do tych sprężyn
[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
no i powoli dojrzałem do tego żeby zamówić nowe sprężynki do mojej O2FL z lpg, podobnie jak wielu zamówiłem 19-nastki z Lesjo ( 110zł sztuka w lokalnym sklepie to nie opłaca się w necie i płacić za kuriera) , spodziewam się poprawy, montaż przy czasie we wrześniu. przy okazji wymienią mi osłony amorków z tyłu bo na jednym klapły. póki co też nie szukałem podkładek, przelot mam 108tys, i raczej niezbyt dociążony na co dzień.
Komentarz
-
-
Więc tak. W poniedziałek wymieniłem sprężyny czas wymiany sztuki około 15-20 minut. Gumy są spoko więc nie wymieniałem. założyłem 19 lesjo. Prześwit przed 36 od razu po 40 ale usiądzie troszkę. Co do prowadzenie samochodu to o niebo lepiej gdybym wiedział już dawno bym wymienił.
janusz101 jak chcesz to może w pon przyjadę na spot. to sobie zobaczysz.
Komentarz
-
-
Też jestem już po wymianie sprężyn które były już chyba mocno zmęczone, lecz nie bardzo wiem czym bo mega ciężarów nie zabieram na pokład. Padło na 19 lesjo. I tak jak u kolegi lacoste, przed wymianą było 36 zaraz po nawet 41 ale obecnie jest już tak jak chciałem 39. U mnie priorytetem też był wygląd i komfort dlatego nie zdecydowałem się na hd. Co do prowadzenia jest o wiele lepiej. Tył jest bardziej sprężysty i już tak nie dobija na popularnych w Warszawie leżących policjantach. Zmianę uważam na + tym bardziej że koszt nie zbyt wielki. Teraz czeka mnie jeszcze ustawienie zbieżności bo myślę że już co miało się ułożyć to ułożyło.PerfectService by DGW
Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+
Komentarz
-
-
a w temcie wymiany spreżyn mam przy okazji do zrobienia osłony amorków i myślę czy by przy okazji tego jednak nie wrzucić nowych amorków, jedna robota spokój już do końca mojego używania teraz mam 110 tys i troszke pewnie już oberwały amorki, wiem że zdania są podzielone, a sprawdzanie na diagnostyce nic nie da, w bmw do konca były super aż padły tak po prostu się wylał. także osłony i odboje mam, kupie jeszcze amorki i bedzie tył jak nowy
Komentarz
-
-
Amortyzator pracowal przez tyle czasu w pozycji, ktora nie jest jego optymalna czyli w ugieciu spoczynkowym na poziomie 3-4cm, wzgledem sprezyn ktore teraz wsadziles. Ja bym zmienil amor+odboj (bo oslona jest plastikowa i powinna zyc)+nowa wzmacniana sprezyna. A jak robisz tyl, to moze isc za ciosem i wymienic amory z przodu. Te auta naprawde zaczynaja sie prowadzic lepiej.
Komentarz
-
-
ja jestem po pół roku ze sprężynami lesjo (tył: 19, przód: 10) i jeździ się dobrze, w końcu zero przycierania o progi zwalniające itp itd. przy normalnym załadunku wycieczkowym z zatankowanym LPG i ~1/2 zbiornika benzyny koło nie chowa się w nadkolu - dla mnie bdb, sprężystość i reakcje zawiasu do spóły z 4xKYB Excel-G - jest OK, pomimo że na początku było dla mnie szokująco twardo po przesiadce z ori zawiasu.
natomiast mam taki problem, że przód auta stoi nieco za wysoko (przestrzeń pomiędzy szczytem opony a rantem błotnika to u mnie dobrych kilka cm - prawie jak w scoucie), tzn. w momencie, gdy auto jest puste, to przód i tył stoją w miarę równo, natomiast po załadunku przód robi się zdecydowanie za wysoko i mam lekką motorówkę. na początku było perfect, ale tył się "ułożył" po kilku trasach z obciążeniem, a przód niezmiennie wygląda tak, jakbym sobie sprężyny do ciężkiego diesla włożył
i teraz pytanie - czy da się jakoś podnieść tył, bez zmiany sprężyn na dłuższe oczywiście, bo akurat wysokość przodu mi pasuje (krawężniki i takie tam), ale czy istnieją jakieś podkładki itp do tylnego zawiasu? ostatecznie - czy jest jakiś sposób na delikatne obniżenie przodu czy zostaje mi wrzucić na weekend na silnik dwa wory cementu i czekać aż się uleży :lol: ?
Komentarz
-
-
tak jak pisałem już wyżej - nie ilość cm mnie nieco niepokoi, a raczej fakt, że przód praktycznie zawsze jest wyżej niż tył - obserwując auta na drogach nie jest raczej normalne. wkurzony jestem, że że na lesjo xxxx10 przód tak znacznie poszedł do góry - sprężyny miały być tylko twardsze, a nie -w bonusie- dłuższe
Komentarz
-
-
Czernobyl zmierz wysokość zawieszenia z przodu i z tyłu i będziesz miał odpowiedź, ale podejrzewam, że przód będzie się mieścił w normie np w górnej jej granicach a tył będzię poniżej normy. U mnie lesjo 19 z tyłu dają wyskość 38 cm co jest poniżej normy z tym, że z przodu mam stare sprężyny, które mają około 39 cm i całość jest OK. Moim zdaniem u Ciebie to nie przód jest problemem, ale cały czas tył.
Komentarz
-
-
czernobyl, właśnie oglądam zdjęcie na kompie i rzeczywiście problem raczej jest z tyłem. Troche dziwna sprawa. Po założeniu 18 do Octy cieszyłem się, że mam zbiornik LPG i full PB bo inaczej dupa by wyglądała chyba wyżej niż na sprężynach z pakietu na bezdroża. Ty masz 19 więc jest to jeszcze bardziej zastanawiające, że tył tak nisko stoi. MOże w pudełku Lesjo był jakiś inny model sprężyn.
Komentarz
-
-
Zasdniczo Lesjo 19 niewiele są mocniejsze od 18, ktoś chyba pisał, że jest różnica w średnicy drutu 0,1mm. Tak jak pisałem ja na 19 tył mam na wysokości 38 cm czyli już 0,5 cm poniżej normy. Dla mnie to jest OK, bo przeważnie jeżdżę w 1-2 osoby i nie ładuję bagażnika na full. Jednak dla osób, które ładują bagażnik na full 18,19 moim zdaniem są za słabe i należało by pomyśleć o sprężynach HD. Z tego co widziałem w katalogu Lesjo pojawiły się sprężyna HD do liftbecka z tym, że na forum nikt ich chyba jeszcze nie próbował.
Komentarz
-
-
nie mam nic przeciwko temu, że tył trochę przysiada po załadowaniu
nie mam też nic przeciwko obecnej pracy zawieszenia i jego twardości - dlatego pytam o możliwość podwyższenia tyłu jakimiś tulejkami czy coś, bo nie uśmiecha mi się ponownie inwestować w inne sprężyny
aha, czy jest możliwość stwierdzenia producenta i modelu sprężyn w momencie, gdy są zamontowane - gdzie ew. szukać oznaczeń? sprawdziłbym, czy aby na pewno siedzi wszystko tak jak na fakturze z warsztatu a jeśli nie to reklamacja
o ile jeździ mi się dobrze, o tyle sytuacja podniesionego przodu względem tyłu jest niekomfortowa, bo na pewno aerodynamika cierpi - i nie chodzi mi wcale o różnicę rzędu 0,01L/100km, tylko o zachowania auta wobec silniejszych podmuchów wiatru - mam wrażenie (które potwierdza małżonka po kierowaniu octavką), że samochód jest znacząco zbyt podatny na wiatr. zawieszenie sprawdzone przez mechaników i wytrzepane, więc zużyte elementy gumowo-metalowe raczej nie wchodzą w grę.
Komentarz
-
-
Teoretycznie są dostępne takie gumy:
Ale z tego co się orientuje to chyba nikt jeszcze takiego wynalazku na forum nie testował.
natomiast u Niemców znalazłem jeszcze inny pomysł: http://www.iroc-forum.de/showthread.php?tid=25556 (na dole w temacie są foty sprężyny z gumą od TT)
czyli podkładka z audi TT o jakieś 5mm grubsza i z twardszej gumy
akurat w moim wypadku +20mm z tyłu zdecydowanie bardziej by się przydało - i pozostaje pytanie do ogarniających sprawy technicznie: czy jest to całkiem bezpieczne tzn. wszystko inne będzie pasować PnP, nie ma szans wysunięcia się itp itd?
Komentarz
-
Komentarz